miércoles, 4 de abril de 2018

COMUNICACIÓ ESCRITA


1)      Habilitats de comprensió lectora i de tipologia textual segons l’àmbit d’ús.
        Tipus de lectura.
        Relació dels diferents elements lingüístics amb el missatge.
        Els signes de puntuació.
        Dicció entonació i ritme.
2)      Estratègies bàsiques en el procés de composició escrita:
        Planificació.
        Textualització.
        Revisió.
        Aplicació en textos propis de la vida quotidiana, en l’àmbit acadèmic i en els mitjans de comunicació. Estructura dels textos escrits.
        Distinció entre informació rellevant i no rellevant.
        Detecció de les idees principals i les secundàries. 
        La intencionalitat en els textos.
3)      Redacció de textos.
        Coherència (selecció i ordenació de la informació, ús del paràgraf, jerarquització de les idees...).
        Cohesió (puntuació, concordança, construcció de les frases, principals connectors textuals...).
        Variació i precisió lèxica.
        Registre: adequació al grau de formalitat i al canal. −  Presentació (títols, marges, lletra llegible...)
        Correcció ortogràfica, gramatical i lèxica.
4)      Presentació de textos escrits en diferents suports.
        Instruments per millorar el text.
        Composició i maquetació: portada, índex, títols, tipografies, interlineat, marges.
        Usos avançats del processador de text.
5)      El resum i síntesi.
        Idees principals i secundàries.
        L’esquema.
6)      Tècniques d’ampliació de textos.
7)      Estructura dels textos escrits segons la seva funció.
        Lectura, anàlisi i composició de textos escrits propis de la vida quotidiana i professional: descriptius, narratius, instructius, expositius, argumentatius. 
        Lectura i anàlisi de textos periodístics: notícia, crònica, reportatge, entrevista, opinió...
        Distinció entre informació i opinió. 
        Lectura i anàlisi d’altres llenguatges estètics propers als interessos de l’alumnat: (còmic, teatre, poesia i altres textos literaris,...). 

8)      Tipologia textual segons l’àmbit d’ús.
        Cartes, sol·licituds, reclamacions i instruccions.
9)      Pautes de correcció de textos.
        Detecció d’errades.
        Eines de correcció.
        Diccionaris.
        Recursos en la xarxa i la seva utilització.  
10)   Gramàtica.
        Estructures gramaticals bàsiques.
        Morfologia bàsica.
* Preposicions i conjuncions
11)   Relacions de significat: sinonímia, antonímia, polisèmia, homonímia.

12)   Interpretació de textos literaris teatrals, poètics i narratius en llengua catalana i castellana.
        Lectura comentada i expressiva de textos literaris teatrals, poètics i narratius de la literatura catalana i castellana.
        Exposició d’opinions argumentades sobre textos teatrals, poètics i narratius.
        Instruments per a la recollida d’informació sobre textos teatrals, poètics i narratius. 
        El teatre. Temes i estils segons l’època literària. Característiques formals.
        La poesia. Temes i estils segons l’època literària. Característiques formals. Elements simbòlics i recursos retòrics.
        La cançó i la seva relació amb la poesia com a gènere literari a partir de lectures i audicions de textos coneguts o propers als interessos i gustos de l’alumnat.
        El gènere narratiu. Característiques principals. Temes i estils segons l’època literària. El conte i la novel·la.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Movimiento obrero

  Linea del tiempo