1) Habilitats de comprensió
lectora i de tipologia textual segons l’àmbit d’ús.
−
Tipus de lectura.
−
Relació dels diferents elements
lingüístics amb el missatge.
−
Els signes de puntuació.
−
Dicció entonació i ritme.
2)
Estratègies bàsiques en el procés de composició escrita:
−
Planificació.
−
Textualització.
−
Revisió.
−
Aplicació en textos propis de la
vida quotidiana, en l’àmbit acadèmic i en els mitjans de comunicació.
Estructura dels textos escrits.
−
Distinció entre informació
rellevant i no rellevant.
−
Detecció de les idees principals i
les secundàries.
−
La intencionalitat en els textos.
3)
Redacció de textos.
−
Coherència (selecció i ordenació
de la informació, ús del paràgraf, jerarquització de les idees...).
−
Cohesió (puntuació, concordança,
construcció de les frases, principals connectors textuals...).
−
Variació i precisió lèxica.
−
Registre: adequació al grau de
formalitat i al canal. − Presentació
(títols, marges, lletra llegible...)
−
Correcció ortogràfica, gramatical
i lèxica.
4)
Presentació de textos escrits en diferents suports.
−
Instruments per millorar el text.
−
Composició i maquetació: portada,
índex, títols, tipografies, interlineat, marges.
−
Usos avançats del processador de
text.
5)
El resum i síntesi.
−
Idees principals i secundàries.
−
L’esquema.
6)
Tècniques d’ampliació de textos.
7)
Estructura dels textos escrits segons la seva funció.
−
Lectura, anàlisi i composició de
textos escrits propis de la vida quotidiana i professional: descriptius,
narratius, instructius, expositius, argumentatius.
−
Lectura i anàlisi de textos
periodístics: notícia, crònica, reportatge, entrevista, opinió...
−
Distinció entre informació i
opinió.
−
Lectura i anàlisi d’altres
llenguatges estètics propers als interessos de l’alumnat: (còmic, teatre,
poesia i altres textos literaris,...).
8) Tipologia textual segons
l’àmbit d’ús.
−
Cartes, sol·licituds, reclamacions
i instruccions.
9) Pautes de correcció de textos.
−
Detecció d’errades.
−
Eines de correcció.
−
Diccionaris.
−
Recursos en la xarxa i la seva
utilització.
10)
Gramàtica.
−
Estructures gramaticals bàsiques.
11) Relacions de significat:
sinonímia, antonímia, polisèmia, homonímia.
12) Interpretació de textos
literaris teatrals, poètics i narratius en llengua catalana i castellana.
−
Lectura comentada i expressiva de
textos literaris teatrals, poètics i narratius de la literatura catalana i
castellana.
−
Exposició d’opinions argumentades
sobre textos teatrals, poètics i narratius.
−
Instruments per a la recollida
d’informació sobre textos teatrals, poètics i narratius.
−
El teatre. Temes i estils segons
l’època literària. Característiques formals.
−
La poesia. Temes i estils segons
l’època literària. Característiques formals. Elements simbòlics i recursos
retòrics.
−
La cançó i la seva relació amb la
poesia com a gènere literari a partir de lectures i audicions de textos
coneguts o propers als interessos i gustos de l’alumnat.
−
El gènere narratiu.
Característiques principals. Temes i estils segons l’època literària. El conte
i la novel·la.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario